آیا تاکنون اسم wacom را شنیده اید؟

آیا تاکنون اسم wacom را شنیده اید؟

سوالی که  امروزه در جوامع  معماری بسیاری مطرح می شود این است که آیا رایانه ها می توانند گفتگوی بین معمار و ایده هایش را تسهیل کند؟ در طول طراحی مفهومی ، معمار از ابزار ها و رسانه های متفاوتی برای بیان ایده هایش بهره می برد.در این روند او چه مقداری از اطلاعاتش را از دست می دهد؟ آیا تکنولوژی می تواند توانایی طراحی معماران را در فرآیند طراحی افزایش دهد؟ بله ، جواب مثبت است.پتانسیل هایی در تکنولوژی جدید وجود دارد که می تواند از طریق ابزارهای پیشرفته نیازهای معماران در طول  طراحی مفهومی را به نحو بهتری پاسخ گوید .در نهایت  هدف  افزایش  قدرت طراحی معماران است و برای رسیدن به این مهم ابتدا باید بدانیم از تکنولوژی چه انتظاری در حوزه طراحی معماری داریم . در این رهگذر ناگذیر هستیم که دریابیم که چه پیشرفت ها و ابزارهای جدیدی ممکن است به وسیله  تکنولوژی به معماری ارزانی شود؟

 

به عنوان مثال  : آزمون ها نشان داده است که معماران علاقه مندند که با دست های خود ایده هایشان را انتقال دهند.از مثال های امکانات تکنولوژی امروز می توان به قلم های مخصوص اشاره کرد که می توان با آنها بر صفحه های دیجیتال خط کشید.از این رو لازم دانستیم در اینجا این ابزار حرفه ای گرافیکی را به شما معرفی کنیم:

wacom  در واقع یک شرکت آمریکایی است که دست به طراحی و ساخت دستگاهی ،ویژه کار طراحان و مدلسازان زده است.این ابزار یک صفحه دیجیتال ، مانند کاغذ و یک قلم است که به شما امکان کشیدن طرح ها و اسکیس های مختلف با تکنیک های راندوی متفاوتی را می دهد. مزیت اصلی این دستگاه نسبت به طراحی روی کاغذ این است که  :

1-هرگز نیاز به پالت های رنگی مختلف ندارید و تمام پالت های رنگی از متریال های مختلف (رنگ روغن ، آبرنگ ، ماژیک و …) به صورت دیجیتالی در اختیار شما قرار دارند. این پالت ها دارای تعدد رنگ بسیار زیاد و متنوع هستند. این رنگ ها پس از چاپ روی کاغذ بسیار طبیعی و کاملا نشان دهنده متریال رنگی مورد نظر هستند.

2-نیاز به کاغذ متناسب با متریال مورد استفاده وجود ندارد.

3-امکان بازگشت (undo) در هر مرحله از کار باعث می شود شما بدون در نظر گرفتن نتیجه و با شجاعت دست به طراحی بزنید.

4-نرم افزاری که با آن کار می کنید امکان استفاده از خطوط کمکی و … را به شما می دهد.

5- این دستگاه در ابعادمختلف قابل حمل و یا بزرگتر وجود دارد.

این دستگاه امروزه در دو نوع در بازار موجود است.

1-    صفحه نمایشگر با صفحه لمسی که قلم روی آن کشیده می شود یکی است.

2-    صفحه نمایشگر مانیتور رایانه شما و صفحه کار با قلم جداگانه است.


نظرات شما عزیزان:

memar
ساعت23:30---19 اسفند 1391
4etouri gire6 biyarim

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط Architecture student