وین بهترین شهر جهان در سال ۲۰۱۲
وین بهترین شهر جهان در سال
 
۲۰۱۲

در گزارشی که به نام “وضعیت شهرهای جهان ۲۰۱۲-۲۰۱۳ ” توسط برنامه‌ی سکونتگاه‌های انسانی سازمان ملل منتشر شده شهرهای جهان بر اساس میزان رفاه رتبه بندی شده‌اند.

به گزارش فرارو به نقل از هافینگتون پست، شاخص‌های رفاه در این گزارش را بهره‌وری، گسترش زیرساخت‌ها، کیفیت زندگی، برابری اجتماعی و پایداری زیست محیطی ‌تشکیل می‌دهند. بر این اساس وین، که در اتریش کشوری که با بحران مالی اروپایی دست‌وپنجه نرم می‌کند قرار دارد، در جایگاه نخست رده‌بندی سازمان ملل‌ قرار گرفت.

این گزارش بیکاری، کمبود غذا، فشار بر نهادهای مالی و بی‌ثباتی سیاسی را معضلات مهم رو در روی اقتصاد جهان دانسته و پیشنهاد کرده تا مرفه‌ترین شهرهای جهان نقش قوی‌تری را در جهت بحران اقتصادی برعهده گیرد.

در این گزارش آمده: “شهرها چاره‌ی بحران جهانی هستند. بسترهایی که شهرها پدید می‌آورند می‌توانند به صورت عملی و مناسب در کاهش بحران‌های جهانی و منطقه‌ای موثر واقع شوند.”

بر اساس این گزارش با وجود مشکلات اقتصادی،‌ سیاسی و زیست‌محیطی در جهان همچنان شهرهایی چون وین در اتریش، پاریس در فرانسه، زوریخ در سوییس و استکهلم در سوئد در همه‌ی جوانب رفاه پیشگام هستند.

نیویورک به عنوان تنها شهر آمریکایی در میان ۶۹ شهر حاضر در این لیست نتواست نمره‌ای بهتر از ۰/۸۲۵ کسب کند و در میان ده شهر برتر حضور ندارد. شهرهای با نمره‌ی ۰/۹۰۰ و بالاتر شهرهایی با “شاخصه‌های رفاه بسیار استوار” محسوب می‌شوند در حالی که شهرهای با نمره‌ی از ۰/۵۰۰ تا ۰/۵۹۹ شهرهای با “شاخصه‌های رفاه ضیعف” به حساب می‌آیند. هر چند نیویورک در زمینه‌های بهره‌وری، کیفیت زندگی، زیرساخت‌ها و محیط زیست نمره‌های بالایی کسب کرده بود، اما شاخص برابری در آن بسیار پایین و ۰/۵۰۲ است. این شاخص در اتریش ۰/۸۸۳ می‌باشد.

فهرست ۱۰ شهر برتر بر اساس گزارش سازمان ملل به شرح زیر می‌باشد:
  1. وین (اتریش)
  2. اسلو (نروژ)
  3. هلسینکی (فنلاند)
  4. کپنهاگ (دانمارک)
  5. دوبلین (ایرلند)
  6. توکیو (ژاپن)
  7. لندن (انگلیس)
  8. ملبورن (استرالیا)
  9. استکهلم (سوئد)
  10. پاریس (فرانسه)

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:شهر , شهرسازی , شهر های جهان , بهترین شهر جهان , طرح هتل,پرسپکتیو,مکس,کد,مجموعه ورزشی , کمپ ورزشی , ورزش , هتل, رستوران,ترمینال,پایانه مسافربری , ایستگاه اتوبوس,,معماری,معماری,معماری معماری,معمار,معمار,پلان معماری,نقشه ,دانلود نقشه,نقشه ساختمان,طبیعت در معماری,انسان طبیعت معماری,مقاله انسان طبیعت معماری,پلان,برش,نما,منطق دیدنی ایران,زیبائیهای ایران,گردشگری ایران,دیوار سبک,انواع دیوار,دیوار,مقاله دیوارها,sakhtemansazan,آموزش اتوکد دلفان,نورآباد دلفان,نورآباد لرستان,دانشگاه آزاد شهرستان نورآباد دلفان,دانشگاه علمی کاربردی شهرستان نورآباد دلفان,پروژه های دانشجویی شهرستان دلفان,لکستان,,کتابخانه,سینما,آمفی تئاتر,پلان موزه,پلان کتابخانه,پلان مسجد,پلان منازل مسکونی,پلان مدرسه,پلان بیمارستان,ویلا,ویلا مسکونی,نقشه ساختمان,نقشه مدرسه ,نقشه کتابخانه,نقشه بیمارستان,نقشه هتل,نقشه فرهنگسرا,مجموعه توریستی,مجموعه تفریحی,نقشه بازار,نقشه تجاری,آپارتمان,مسکونی,ویلایی,رستوراننقشه ساختمان اداری,نقشه ساختمان مسکونی,سالن ورزشی,طراحی معماری,طراحی اقلیمی,
ارسال توسط Architecture student